[O2] Ubywający płyn chłodniczy po dłuższym postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pavello
    Classic
    • 2013
    • 16

    #26
    Maly update problemu

    Auto stalo rozebrane w suchym garazu z kanalem. Nie znaleziono zadnego wycieku, nic nie kapalo, nie bylo nawet sladow po wyciekajacym plynie
    Tak jak mowil robreg- cisza przed burza? Moze UPD, moze co innego Tym czasem smigam bez dolewek plynu

    Komentarz

    • miki1979
      Drive
      • 2013
      • 70
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #27
      U mnie też mały update i mam nadzieję, że równocześnie koniec problemu.

      Nieszczelność wystąpiła niestety na pompie wody
      Czy tylko tam - czas pokaże.
      Dzięki za pomoc.

      Komentarz

      • bobolino
        Rider
        • 2010
        • 392

        #28
        Zamieszczone przez robreg
        samoco? po pierwsze co, a po drugie jakim cudem układ się samocorobi?
        Zamieszczone przez robreg
        że co? do silnika płyn to się dostaje, można powiedzieć cały czas. Prośba nie pisać takich bzdur, bo to poniewiera po ziemi poziom dyskusji technicznych na forum
        Że uszczelka pod głowicą powoduje takie objawy, Panie Kaziu.

        Się poziom przez moją poradę faktycznie zniżył... ops: Przepraszam i obiecuję poprawę.

        Komentarz

        • robreg
          L&K
          • 2010
          • 1195
          • Octavia I (1U2)
          • AXP 1.4 MPI 75 KM

          #29
          Zamieszczone przez bobolino
          Że uszczelka pod głowicą powoduje takie objawy, Panie Kaziu.
          Niezależnie od tego w jakim stanie byłaby uszczelka pod głowicą każdy jeden bąbel powietrza, spalin czy czegokolwiek innego lżejszego od płynu uda się czym prędzej do zbiorniczka wyrównawczego. Po to w tym samochodzie zainstalowali taki cienki wężyk idący na sam szczyt zbiorniczka wyrównawczego.

          Z tego powodu komentarze o konieczności odpowietrzenia układu chłodzenia są po prostu nie na miejscu, bo mają się nijak do rzeczywistości. Inaczej nie byłbyś w stanie bez problemów napełnić układu chłodzenia, a jakoś w autach grupy VW nie ma z tym problemów. Są samochody, w których napełnianie układu to wyższa szkoła jazdy, ale na szczęście VW obecnych generacji raczej do nich nie należy. Póki płynu jest powyżej poziomu minimum, ZTCW układ odpowietrza się sam na bieżąco.
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz

          • bobolino
            Rider
            • 2010
            • 392

            #30
            Panie kochany, ja rozumiem o czym Pan piszesz, ale Pan nie rozumisz, o co mi się rozchodzi.
            Oglądał Pan ten odcinek "Samochód Marzeń"?

            Wejdź na stronę stacji TVN i dowiedz się więcej o naszych programach! Najnowsze aktualności, programy TVN, program TV, wideo, odcinki online!


            Grzała się Corsa, bo w układzie chłodzenia był syf, a do tego czujnik wentylatora chłodnicy nie działał. Czyli to, co sugerowałem naszemu koledze, prawda? Za co żeś mnie Pan zjebał, że nie trzymam poziomu porad na forum. Prawda?

            I jakie rozwiązanie? Wymiana płynu chłodniczego i czujnika.
            Także polecam kliknąć w link i obejrzeć program, zanim komuś Pan znowu zarzucisz, że pierdzieli głupoty i poziom forum zaniża.
            Przyczyny mogą być różne, nawet te najbardziej nieprawdopodobne.

            Oglądaj od minuty 15:50

            Komentarz

            • robreg
              L&K
              • 2010
              • 1195
              • Octavia I (1U2)
              • AXP 1.4 MPI 75 KM

              #31
              bobolino, akurat ten program i prace tam pokazywane, to ostatnie miejsce gdzie powinno się szukać wzorców do pracy przy samochodach.

              W odcinku o Fiacie 126p przy rzekomej próbie smarowania zwrotnicy panu mechanikowi smar wypchnął niewłaściwie obsadzony brok, powodując brak smarowania połowy sworznia zwrotnicy (błąd to kardynalny ale trudny do wyjaśnienia bez rysunku elementu). Czasami nieumiejętne smarowanie zwrotnic powodowało wypychanie broków, co z kolei powodowało natychmiastową kwalifikację zwrotnicy do całkowitej regeneracji. Problem dopiero wyeliminowało montowanie drugiej kalamitki w drugiej połowie zwrotnicy, które czasem stosowali mechanicy na własną rękę, a czasem w rzemieślniczych zwrotnicach było stosowane od razu.

              W odcinku bodajże o Saabie (tu się nie dam pokroić, że to ten samochód był) pan mechanik regenerował powierzchnię współpracy bodajże koła pasowego z simmerringiem, szlifując koło papierem ściernym, aby je wyrównać. Jeśli na jakimkolwiek wale, kole czy czymkolwiek innym simmerring wyrobi sobie rowek tak duży, że powoduje on już nieszczelność i pocenie się w tym miejscu mechanizmu, to trzeba wał, koło czy jakikolwiek inny element mający rowek w miejscu współpracy z simmeringiem wymienić, a nie drapać to miejsce papierem (co tworzy z jednej strony rysy wyrabiające jeszcze mocniej materiał gumowy uszczelniacza, a z drugiej strony dodatkowo zmniejsza już i tak za małą średnicę elementu okrągłego w miejscu współpracy z uszczelniaczem). Takie naprawy powodują, że samochody jeszcze szybciej wracają na stół.

              To, że dla Iksińskiego na kaca zawsze dwie setki pomagają, nie oznacza, że Kowalskiemu takie samo lekarstwo zawsze się należy. Nieuzasadnione w przypadku VW były Twoje uwagi o samozapowietrzaniu się układu i konieczności jego odpowietrzania, jak płyn jest stary. To są porady z gatunku rad fachury, który konkretnego samochodu na oczy nie widział i stąd taka a nie inna moja reakcja.

              Możesz mi także zgromadzonym wytłumaczyć, co rozumiesz pod pojęciem płynu zmieszanego z wodą i czy wiesz z czego w ogóle się płyn chłodniczy składa?

              Pozdrawiam, wracam do oglądania. (EDIT: poprawiłem bałagan wynikający z kopiowania i wklejania części tekstu, teraz powinno być bardziej składnie)
              Pozdrawiam, Robreg.
              ----
              furmanka.blogspot.com fan ;-)

              Komentarz

              • bobolino
                Rider
                • 2010
                • 392

                #32
                Zamieszczone przez robreg
                Możesz mi także zgromadzonym wytłumaczyć, co rozumiesz pod pojęciem płynu zmieszanego z wodą i czy wiesz z czego w ogóle się płyn chłodniczy składa?
                Nie będę robił teraz z siebie fachowca, który wyguglał skład płynu chłodniczego, bo nie o to chodzi, ale wiem, że woda wrze w temperaturze 100*C, a płyn chłodniczy w wyższej.
                Robreg, z pewnością masz większe pojęcie ode mnie w sprawach stricte mechanicznych, ale miej trochę ogłady i na przyszłość nie nazywaj żadnego użytkownika tego forum, który ma odmienne zdanie/rozwiązanie problemu od Twojego, ignorantem.
                OK?

                Edit:
                I jeszcze przyszła mi na myśl taka sprawa - czy pozwolisz, że wyślę Twoje spostrzeżenia do Pana Adama z TVN Turbo, odnośnie jego niedbalstwa, podczas zakładania uszczelniaczy i innych rzeczy?
                On z pewnością odpisze na tym forum i byłaby fajna konfrontacja.
                Wyrażasz zgodę? Serio pytam, to broń Boże żaden szantaż!

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #33
                  bobolino, płyn chłodniczy dzięki dodatkom w nim zawartym, przede wszystkim zamarza w niższej niż czysta woda temperaturze. Między innymi dlatego, dostosowując skład mieszanki koncentrat + woda (aby w pełni oddać walory użytkowe koncentratu, powinna być destylowana), dostosowujesz temperaturę zamarzania gotowej mieszaniny, w zależności od potrzeb końcowego użytkownika.

                  Kod:
                  http://pl.wikipedia.org/wiki/Glikol_etylenowy
                  Gdyby było tak jak mówisz, producent podawałby temperaturę wrzenia mieszaniny, w zależności od tego, jaki jest stopień rozcieńczenia koncentratu.

                  Kod:
                  http://karnet.up.wroc.pl/~jasj/cwiczenia/WZORCE/tabele_o_wodzie.pdf
                  zamiast tego producenci samochodów wykorzystują fakt, że podniesienie ciśnienia roboczego w instalacji samochodowej chłodzenia ponad ciśnienie atmosferyczne (przeważnie do około 2,0-2,4 bara ciśnienia bezwzględnego) spowoduje to, że czysta destylowana woda zacznie wrzeć w okolicach 125 st.C (2,0 atmosfery to temp. wrzenia przy 119,6 st.C 3,0 atmosfery to temp. wrzenia przy 132,9 st.C) - dlatego czerwone pole na wskaźnikach temp. zaczyna się mniej więcej od 110-120 st.C (dane przytoczone z wspomnianego dokumentu, opracowanego na podstawie Tablic matematyczno?fizycznych pod red. Wandy Żmigrodzkiej i Zbigniewa Grykałowskiego (PWSZ, Warszawa 1966).)

                  Szukanie wiedzy w góglu, czy na wikipedii to nie jest żadna ujma dla honoru. Nie ma to jak dorwać kawałek rzetelnie przygotowanej i opracowanej wiedzy technicznej, historycznej, czy jakiejkolwiek innej. Wbrew pozorom, jak się trafi na rozsądnie przygotowaną stronę, można się z niej wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć, pod warunkiem, że opisywane tam tematy są zgodne z rzeczywistoscia, a nie są wyssanymi z palca baśniami z 1000 i jednej nocy.

                  Odnośnie KiZ, napisałem Ci wiadomość na PW. Nie jest to wątek o tym programie.
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • crom.de
                    RS
                    • 2012
                    • 1545
                    • Superb II (3T4)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez bobolino
                    On z pewnością odpisze na tym forum i byłaby fajna konfrontacja.
                    Ciekaw jestem tego, zamieść wynik gdzieś na forum w OffTopie czy gdzieś. Jednak oglądając z ojcem mechanikiem ten program to miał podobne (choć nie tak fachowe) uwagi co robreg.
                    - Superb
                    - Panda 1.2

                    Komentarz

                    • Kris1985
                      Classic
                      • 2014
                      • 24

                      #35
                      Witam. Ucieka mi płyn z chłodnicy średnio do wieczór. Wiem ze to przez kable ucieka, gdzie można taki kabel kupić?
                      Dzięki.

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Kris1985
                        Witam. Ucieka mi płyn z chłodnicy średnio do wieczór. Wiem ze to przez kable ucieka, gdzie można taki kabel kupić?
                        A gdzie Kolega ma KABEL podłączony do chlodnicy?
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        Pracuję...